GELDiM VE CUPRA BALIK TARiFi….

Uzun zamandir yoktum…arada bir ugruyordum ama yazmak gelmedi icimden, oluyor bazen bana boyle nedendir bilmiyorum ama….Diyete devam, bol bol yuruyus yapmaya calisiyorum ki cok faydasi oluyor…simdilik iyi gidiyor bakalim…Rozerin cok yormaya basladi artik beni…cok hareketli olmaya basladi, artik herseye kizmaya basliyor, parka gitmek istiyor, her soyledigimizi papagan gibi tekrarlamaya basliyor, halimiz yaman yani, cok dikkatli olmaya calisiyoruz yaninda gecenlerde esime kizdim ve “sus lutfen yeter sus, sus” dedim bizim cadi hemen “sus, sus, sus, sus” deyip babasina bagirmaya basladi..:-)))…artik istedigim gibi kizip soylenemiyecem….bu bana buyuk bir ders oldu, artik Rozerin’in yaninda konusurken iki kez dusunmek lazim….

ve gelelim balik tarifime…harika oldu artik baligi boyle yapiyor ve haftada birkez kesin yapmaya karar aldim….

Esim baliklari alip geldi once mangal dedik, sonra kizartalim felan derken en son buglamaya karar verdim…zaten baliklari sadece pisirmek dusuyor bana, yani temizlemesi disarida yapiliyor ve oyle eve geliyor….

i$te tarif…

3 cupra
1 buyuk boy patates
1 buyuk boy sogan
2 havuc
2 sivri biber
5 dis sarimsak
2 adet limon
3-4 defne yapragi

Baliklari yikayip bir kenara aliyoruz.  sonra patates, sogan, sivri biberleri ve havuclari kup kup dogruyoruz icine 2 sarimsakda ufak ufak dograndiktan sonra biraz tuz. yarim limon suyu dokup guzelce harmanliyoruz.  Sonra firin tepsiye folya serip uzerine bu karisimi guzelce diziyoruz.  Kalan 3 dis sarimsagi dilimliyor ve baliklarin ic kismina biraz tuz doktukten sonra diziyoruz.  Baliklari karisimin uzerine diziyoruz.  Uzerine kalan limonlari dilimleyip diziyoruz ve defne yapraklarini soyle kenarlara birakiyoruz.  Baliklarin uzerine cok az zeytin yagi gezdirip uzerini folya ile kapattiktan sonra 180 derecede isitilmis firina aliyoruz.  Yaklasik 45-50 dakika pisiriyoruz.  Ben 30 dakika sonra baliklarin uzerinde folyayi kaldirdim ve hafif kizarsinlar diye.  Harika oldu, esim cok begendi ve afiyetce yaninada guzel bir salata yapip yedik.  Ozellikle patateslerin lezzeti super oluyor…Esim eve geldiginde balik kokusu aliyormusun dedim, cok az dedi.  Gercektende cok az koktu. 

About rozerininannesi

Teacher, mummy to a beatifull 18 month old girl...happy, likes reading...
This entry was posted in balik tarifleri, kisa kisa. Bookmark the permalink.

1 Response to GELDiM VE CUPRA BALIK TARiFi….

  1. SerpiL says:

    afiyet olsun şeker ben sadece hamsiyi atıyorum fırına.çupra dedimmi ızgara olucak.çiftlikteki günlerimizi hatırla gerçi hep et yapardı bizimkiler

Leave a comment